2018. október 21., vasárnap

Töltött karajszeletek rántva



Hozzávalók:
  • 4 szelet karaj
  • 4 szelet gépsonka
  • 4 kis szelet trappista sajt
  • 1 cs. Szivárvány zöldség
  • bors

Panírozáshoz:
  • tojás
  • liszt
  • zsemlemorzsa

Egyéb szükséges eszköz:
  • hústűk
  • fogvájók


Elkészítés:
A karajszeleteket vékonyra kiklopfoljuk, sózzuk és hagyjuk állni kb. 1 órát.
Előkészítjük a többi hozzávalót.

A húst megtöltjük a következőképpen:
A kiterített karajszeletre teszünk 1 szelet gépsonkát. A sonkára veszünk ki a zöldségkeverékből sárgarépát, brokkolit és karfiolt, és szépen egymás mellé sorakoztatjuk a sonka egyik szélénél.
Erre teszünk egy szeletke sajtot.
Felgöngyöljük a húst.
Hosszanti oldalánál hústűvel összetűzzük. Végeit pedig fogvájókkal rögzítjük.
Ha elkészült mind a 4 tekercsünk, akkor bepanírozzuk a szokásos módon.
Én már rég módosítottam a panírozáson, méghozzá úgy, hogy 3:1 arányban keverek össze zsemlemorzsát és lisztet egy panírozó edénybe.

A hústekercseket először a tojásba forgatom bele, majd a keverékbe. Képen látható is.
A fritőz alját vékonyan bekenem Oliva olajjal, egy ecset segítségével. Beleöntöm a zöldség keveréket. Sózom, borsozom, majd jól összekeverem.
A zöldség fölé állítom a fritőz rácsát.
Egy sütőedényt kibélelek sütőpapírral (így könnyebb a mosogatás). Erre sorakoztatom a bepanírozott hústekercseket.
A tekercseket vékonyan megkenem olajjal.
Lezárom a fritőzt.

170 fokon 25 percig sütöm az ételt. Ez idő alatt szépen átsül a hús és a tölteléke.
Mikor lejárt a gép, újabb beállítás következik 190 fok és 15 perc még a sütési idő. Félidőben megfordítom a húsokat.
Elkészült a vacsora.

A tányér közepére loptam be egy fügét, amire mézet csurgattam.
A tányéron a zöldségeket még meglocsoltam egy kis Oliva olajjal, pontosabban olajspray-t használtam.
Jó étvágyat.

Hidegen csodásan szelhető, így biztos helyet kap a szilveszteri hidegtálakon is.

2 megjegyzés: