2018. október 20., szombat

Kókuszos sütemény



Eredeti recept

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 20 dkg vaj
  • 4 tojás
  • 1 csipet só
  • 1 bögre cukor
  • 1 bögre kókuszreszelék
  • 2 bögre liszt
  • fél tk. sütőpor
  • vaj a forma kikenéséhez

A tetejére:
  • 3 ek. ananászlekvár
  • 1 bögre tejszín
  • 1 cs. habfixáló
  • 2 ek. kókuszlikőr (opcionális)
  • 2 ek. kókusz csipsz vagy kókuszreszelék

Elkészítés:
A sütőt 175 fokra előmelegítjük. Kivajazzuk a formát (én kicsit ki is liszteztem)
A vajat kis lángon megolvasztjuk, a tojásokat szétválasztjuk.
A tojásfehérjéket a sóval kemény habbá verjük. A tojások sárgáját a cukorral krémesre keverjük. Hozzáadjuk a kókuszreszeléket, a lisztet és a sütőport. Belekeverjük az olvasztott vajat. Beleforgatjuk a tojáshabot.
A tésztát a formába öntjük. A sütőben középen légkeverésnél 160 fokon 35-40 percig sütjük.
A süteményt kicsit hűlni hagyjuk, mielőtt kiborítjuk a formából.
Az ananászlekvárt kicsit megmelegítjük, és bevonjuk vele a süteményt. A tejszínt a habfixálóval habbá verjük. Belekeverjük a likőrt. A sütemény minden oldalát bevonjuk a tejszínnel és megszórjuk kókusz csipsszel.

Átdolgozás VitAir Fryer hőlégkeveréses fritőzre

A hozzávalók megegyeznek.
Nálam annyi különbség lett, hogy ananászlekvár helyett mangóval készítettem, mert azt tettem el tavaly.
Elkészítést én felborítottam kicsit, ugyanis én nem ezt a sorrendet használom, hanem egy bevált, megszokott, régi módszeremet, ami a következő:
A tojásfehérjét a pici sóval kemény habbá verem. Hozzáadom a tojások sárgáját, majd a cukrot, kókuszreszeléket, lisztet a hozzákevert sütőporral, és az olvasztott vajat.

A fritőzben pedig a sütés: 
Bake program, ami 180 fok és 15 az alap perce, de én megtoldottam + 10 perccel. Tehát 25 percig sütöttem a süteményt.
Kivettem a gépből, hagytam hűlni és kiemeltem a karikából az aljával a süteményt. Olyan sütőformám van, ami nem kapcsos, de az alja kivehető.
A továbbiak megegyeznek az eredeti recept leírással.
Mivel égen-földön nem kaptam kókusz csipszet, így kókuszreszelékkel szórtam meg és kicsit feldobtam tortadarával, ne legyen olyan sápadt szegényke. A csipsz jobban mutatna rajta, de hát, ha nincs, akkor nincs!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése